1. Etapa del gargot (de 2 o menys anys a 4).
2. Etapa preesquemàtica (de 4 a 7 anys).
3. Etapa esquemàtica (de 7 a 9 anys).
4. Etapa d'inici del realisme (de 9 a 12 anys).
5. Etapa del realisme visual (de 12 a 14 anys).
Avui ens centrarem en l'etapa del gargot.
Etapa del Gargot en els nens de 2 a 4 anys
En aquesta etapa, que dura des dels 2 anys fins als 4 anys, l'infant passa per diferents fases, però en totes elles no hi ha intenció de representar res, simplement el petit traça i gaudeix amb el moviment.
Fase 1: Gargot descontrolat
Amb 2 anys, el nadó comença a dibuixar els seus primers traços, però encara no sap que pot dominar aquests traços i fer amb ells el que vulgui. Es despista amb facilitat i no sempre mira al paper mentre dibuixa, de manera que tan sols estarà uns pocs minuts dibuixant. En aquesta etapa els gargots no pretenen representar res, sinó que serveixen per al desenvolupament motor del nen, sent una activitat física més que psicològica. El nadó comprèn que dibuixar és una cosa agradable, i cada vegada gaudeix més amb el moviment.
Fase 2: Gargot controlat Sobre els 30 mesos , el nen comença a adonar-se que hi ha certa relació entre els traços del paper i els seus moviments , de manera que gargoteja amb més entusiasme i intenta variar els seus moviments . El nen comença a desenvolupar la seva capacitat mà -ull i situar els seus dibuixos en un espai . Els colors encara no tenen importància , ja que segueix sent una etapa molt física .
Fase 3: Gargot amb nom
Entre els 3 i 4 anys comença una nova etapa de molta importància en el desenvolupament del nen. Ara comença a donar significat als seus dibuixos ( " Aquest sóc jo a la piscina" , "He dibuixat a la mare i al pare passejant amb mi" ) , encara que nosaltres no puguem reconèixer res.El pensament del nen està canviant , ja que ara és capaç de controlar els seus moviments i dibuixar el que pretén. Dedica més temps als seus dibuixos i les seves gargots canviaran de forma notable . Ara estan més ben distribuïts a la pàgina i de vegades fins i tot intentarà escriure coses .En aquesta etapa és vital que l'adult no doni a conèixer la seva versió del dibuix . Cal deixar que el nen ens expliqui el que dibuixa i deixar acabar , per no canviar el que està pensant . Comença a utilitzar els colors de forma intencionada , encara que això no vol dir que acoloreixi els objectes amb el color que els correspon , sinó que ho farà amb el que a ell li ve de gust .
Jo i la mama al parc
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada